CORPORATE

TOBBEMEKDER (TOBB EMEKLİLERİ DERNEĞİ) ÜST KURUL TOPLANTISI
Sayın Üyeler,
TOBBEMEKDER olarak, derneğimizin Genel Kurul sonrası oluşturulan üst kurul organlarının ilk toplantısı 13.05.2024 Pazartesi günü yapılmıştır. İnternet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirilen toplantıya Yönetim Kurulu, Danışma Kurulu, Denetim Kurulu ve Disiplin Kurulu asil ve yedek üyelerinden oluşan 30’dan fazla üye arkadaşımız katılmıştır.
Çoğu üyemizin ilk kez birbirini gördüğü ve tanışma hüviyetindeki ilk bölümün ardından, emeklilerimizin karşılaştığı başlıca sorunlar, bunların çözüm yollarına ilişkin fikirler ve derneğimizin bundan sonraki yol haritasına ilişkin çeşitli görüşler dile getirilmiştir.
Bu kapsamda;
1- Öncelikle sağlık alanında Sandığın son zamanlarda giderek artan biçimde emeklilerimizin haklarında kısıntıya gittiği, anlaşmalı özel hastanelerin sayısının arttırılması ve alınan hizmetlerin kapsamının genişletilmesi, ayrıca eskiden olduğu gibi TTB tarifesi uygulanmasının gerektiği,
2- Medula sistemine geçmenin gecikmesi nedeniyle gerek eczanelerde gerek hastanelerde yaşanan zorlukların sürdüğü, varolan sistemin Sandığı tanımaması yüzünden aksamalar yaşandığı,
3- Çoğu emeklimizin çok düşük aylık aldığı, çalışma hayatı boyunca ödediği primlerle kıyaslanmayacak derecedeki emekli maaşları nedeniyle giderek geçim zorluğu içine düştüğü,
4- Halen çalışmakta olan personelin de, emeklilerin bu durumuna bakarak emekli olmaktan vazgeçmeyi düşündükleri,
5- 2004 yılından önce işe başlayan arkadaşlarımızın aslında devlet memuru kapsamında sayılması gerekirken ve bu yönde mahkeme kararları da mevcutken, Sandığın işe giriş tarihine bakmaksızın herkesi İş kanunu hükümlerine tabi işçi sayması ve bu nedenle de bazı alanlarda hak kaybına uğradığımız,
6- Bu sorunların temelinde Sandığın giderek bozulduğu söylenen mali yapısının olduğu,
konularında genel olarak fikir birliğine varılmıştır.
Bu sorunların çözümüne yönelik olarak;
1- Sandığın gerçek mali yapısını ve gelir durumunu bilmemiz gerektiği,
2- Bugüne kadar satılan gayrimenkuller, yapılan harcamalar vs. konularında emeklilere hiçbir bilgi verilmediği, daha önce Sandığın mali durumuna ilişkin bilanço bilgilerinin (doğru olup olmadığı tarafımızdan bilinmemekle birlikte) açıklandığı, ancak son yıllarda bunun da bizlerle paylaşılmadığı,
tespitinde bulunulmuştur.
Bu tespitler ışığında önümüzdeki günlerden başlamak üzere;
1- Daha önce Sandık Genel Müdürüne, ardından Sandık Yönetim Kurulu Başkanı ve en son olarak TOBB Yönetim Kurulu üyesine sunduğumuz, sorunlarımızı içeren dosyaların en kısa sürede randevu alınarak TOBB Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu’na da iletilmesi,
2- Bu vesile ile TOBB Yönetiminin Derneğimizi emeklilerimizin sorunları ve çözümler konusunda muhatap almasının sağlanması,
3- TOBB Sandığı Yönetiminde, Sandığın gerçek sahipleri olarak emeklilerimizi temsilen Derneğimiz temsilcilerinin de yer alması konusunda çalışmalar yapılması,
4- Görüşmelerle bir sonuca varılamaz ise, gerek sağlık gerekse mali alanda atılacak adımlarla ilgili olarak, hukuksal girişimlerde bulunmak ve bu konuda fazla zaman yitirmeden hukuk birimimizle ortak çalışmalar yapmak,
5- Sosyal medyada ve yerel/ulusal basında daha fazla ve etkin biçimde yer alarak Derneğimizin tanınırlığını arttırmak,
yönünde çalışmalarımızı hızlandıracağız.
Tüm emeklilerimizi Derneğimiz (TOBBEMEKDER) çatısı altında toplamanın, sorunlarımızı çözmek yolunda en önemli adım olacağının bilincindeyiz.
Üye sayımızı artırmanın, gerek dernek üyelerimizin gerekse tüm emeklilerimizin çabaları ile olacağı konusunda hepimizin aynı düşüncede olduğuna inanıyoruz. Bu vesile ile tüm emeklilerimizi Derneğimize üye olmaya çağırıyoruz. “Birlikten kuvvet doğar”
Saygılarımızla
TOBBEMEKDER Yönetim Kurulu